Frågor och svar
Några frågor inför din taxiresa
För barn som är:
Vi kan inte garantera att storbil finns ute dygnets alla timmar. Vi rekommenderar därför att du ringer in till beställning direkt till våran beställningscentral med dina önskemål. Vid bokningar digitalt så reserverar vi oss att kunna skicka 2 bilar, detta till bolagets normala taxi per fordon.
Vi kan i särskilda fall och i mån av tid erbjuda fordon för rullstolar.
Har du en katt, hund eller annat djur (som är lämplig att transportera i en bil) så är den välkommen att följa med på taxiresan. Vissa av vår bilar/förare kan inte transportera djur vilket gör att gärna får boka denna resa i god tid och då också meddela det vid beställningen hos växeltelefonisten (också via appen eller hemsidan).
Djur som transporteras i bur, likväl hundar ska alltid placeras i bagageutrymme.
Vid för betalda resor via app/webb måste avbokning alltid ske minst 30 min innan avgång eller innan bilen påbörjat sin resa, detta gör man som kund direkt i appen varpå en automatisk återbetalning görs. Vid felaktig avbokning sker ingen återbetalning och resan debiteras till fullt pris.
Om du tror att du glömt något i en av våra bilar så gör du enklast att ta kontakt med oss vardagar kl 08-16 på telefonnummer 0611–10 000.
Vårt kontor är oregelbundet bemannat. Vill du träffa någon av oss som jobbar här så är det säkraste att boka en tid med oss. Kontaktinformation till vi som jobbar här finns under ”Kontakta oss”.